17, sicken patetisk siffra

Vill - bli - 18 - nu
Fyller sjutton om cirka en månad tror jag (?) fyller 26 april iallafall, och blir då 17 bast. Otroligt seg och ovärd ålder ..
Men men!
Har funderat på dethär med att tatuera mig, och när jag fyllt 17 är det fritt fram! Inte för överdriva såklart, funderar på något som liknar domma, helt otroligt fina!
Gillar vingarna mest!
Men finns så mycket funderingar och tankar bakom en tatuering
* Ska jag göra den för ett minne till någon?
* Kommer jag vilja ha den hela livet?
* Vågar jag göra den där, kommer det gör för ont?
Att göra den till ett minne av någon tycker jag är hur fint som helst. Det kan ju vara till någon som gått bort, till en vän, sin mamma, sin mormor, sin hund. Ja vem som helst. Jag själv skulle bara kunna göra en gadd till min minne av mamma & pappa. Vad hade jag gjort utan dom?
Att göra en tatuering är lätt, men vad händer om man ångrar sig? Tänk om du gifter dig med någon och gör efter några år en gadd till minne av den personen, sen skiljer ni er. Du träffat en ny, vad gör man då? Därför tycker jag inte man ska dedikera sin gadd till någon man verkligen vet man alltid kommer älska vad som en händer, och som man kan stå för livet ut.
Jag själv har sån sjuklig fobi för, sprutor, tabletter och allt som har med sjukhus att göra. Vet inte om mitt psyke klarar att sitta i runt en timma med en liknande sprutsak i huden, fyfan. Nej får se asså. Vågar inte ens ta hål i naveln, därför jag tror jag gör en liten där det inte gör så ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0